Pomoc

Czy można rezerwować konkretne miejsce w autobusie?

Rezerwacji miejsc w autokarze dokonuje się bez przydziału określonego numeru miejsca.

Czy można wsiąść/wysiąść w dowolnym miejscu, poza przystankiem?

Wsiadanie i wysiadanie z autobusu jest dozwolone tylko w miejscach określonych w rozkładzie jazdy.

Jakie są wytyczne dotyczące limitu bagażu?

Każdy pasażer może przewieźć bezpłatnie do dwóch sztuk bagażu:

a) Jedną sztukę bagażu o wadze do 25 kg i o wymiarach standardowej walizki, przewożonego w luku bagażowym,

b) Jedną sztukę małego bagażu podręcznego do 5 kg o wymiarach pozwalających na swobodne umieszczenie bagażu pod siedzeniem lub na półce znajdującej się nad siedzeniem pasażera.

Rozmiary bagażu podręcznego nie powinny utrudniać swobody podróży pozostałym pasażerom.

Jaka jest opłata za dodatkowy bagaż?

Opłata za dodatkowy bagaż jest określona w polu „opcje dodatkowe”, która wyświetla się podczas dokonywania rezerwacji na stronie www.followme.pl.

Pasażerowie, którzy planują podróż z większą liczbą sztuk bagażu niż jest to przewidziane w limicie, proszeni są o zgłoszenie takiego faktu w chwili dokonywania rezerwacji. W przypadku nie dodanie takiej uwagi wcześniej, możemy odmówić przyjęcia nadmiaru bagażu, w zależności od dostępnego miejsca na pokładzie pojazdu.

Co zrobić w przypadku zagubienia bagażu?

Zagubienie bagażu zdarza się niezmiernie rzadko w naszych autobusach, jednakże warto wiedzieć, jak należy postąpić w takiej sytuacji. Wszelkie reklamacje dotyczące zaginionego bagażu należy niezwłocznie zgłosić do Biura Obsługi Klienta pod nr telefonu (+48) 91 48 50 422. Wszystkie bagaże umieszczane w luku bagażowym powinny być opisane np. za pomocą identyfikatora bagażu.

Przewoźnik odpowiada za zaginiony lub zniszczony bagaż, jedynie do wysokości 300 zł. Bagaż o wyższej wartości należy ubezpieczyć indywidualnie w Towarzystwie Ubezpieczeniowym.

Czy można zabrać zwierzę na pokład pojazdu?

Przewóz zwierząt jest dozwolony tylko przy przejazdach indywidualnych. Nie pobieramy dodatkowych opłat.

Jakie dokumenty należy posiadać podczas podróży?

Każdy pasażer powinien posiadać dokument uprawniający do podróży zagranicznej do Państw EU czyli paszport lub dowód osobisty.

Czy można podróżować za granicę posiadając jedynie prawo jazdy, legitymację szkolną lub akt urodzenia?

Legitymacja szkolna, prawo jazdy czy akt urodzenia nie są dokumentami tożsamości i nie uprawniają do podróży za granicę.

Jak długo jest ważny bilet Open?

Bilet typu Open jest ważny przez okres 6 miesięcy od daty rozpoczęcia pierwszej podróży.

Czy na moim bilecie może jechać inna osoba?

Nie. Bilet jest imienny i nie może być udostępniony osobie trzeciej. Jeżeli chcesz zmienić dane pasażera skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta. Bilety promocyjne nie podlegają wymianie lub zwrotom.

W jakiej walucie można dokonać płatności u kierowcy?

Kierowca przyjmuje płatność w złotówkach lub w euro. Można płacić zarówno gotówką jak i kartą. W celu sprawnej realizacji przejazdu prosimy o przygotowanie odliczonej kwoty za bilet.

Czy można u kierowcy zapłacić kartą?

Tak, kierowca przyjmuje płatności kartą, podczas przejazdów indywidualnych prosimy zgłaszać chęć płatności kartą podczas rezerwacji.

Gdzie znajduje się przystanek BERBUS na lotnisku Berlin Brandenburg?

Przystanek BERBUS znajduje się tuż przed samym wyjściem z terminala T-1 przy szklanych wiatach położonych na poziomie przylotów. Osoby, które podróżowały BERBUSem ze Szczecina informujemy, że jest to to samo miejsce, w którym wysiadali Państwo kierując się na swój lot. Dokładną lokalizację wraz z mapką znajdziesz na stronie Nasze Przystanki.

O której godzinie w dniu lotu podjedzie po mnie BERBUS? Czy mogę sam określić tę godzinę?

Podczas składania zamówienia na usługę BERBUS zostaniesz poproszony o podanie adresu odbioru, numeru lotu oraz o preferowanej godziny wyjazdu. Na podstawie tych danych nasz system dopasuje realną godzinę odbioru (± 2 godziny od wskazanej) oraz optymalną trasę przejazdu, dostosowaną do potrzeb wszystkich współpasażerów. O ustalonej godzinie odbioru zostaniesz poinformowany w wiadomości mailowej lub SMSowej najpóźniej dzień przed podróżą.

Czy pasażer jest ubezpieczony podczas podróży?

Pasażer objęty jest ubezpieczeniem od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW) Przewoźnika. Ubezpieczenie obejmuje tylko sytuacje, które wydarzyć się mogą w trakcie pobytu pasażera w autokarze. Inne zdarzenia losowe, powodujące szkody pasażera powstałe poza autokarem, nie są objęte ubezpieczeniem.

W jaki sposób można zgłosić opinię, uwagi, reklamacje?

Reklamacje wynikające z realizacji umowy przewozu należy kierować pisemnie (listem poleconym) na adres Przewoźnika lub mailowo biuro@followme.pl w okresie miesiąca od zaistnienia okoliczności będących przedmiotem reklamacji.

Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać:

  • datę sporządzenia reklamacji;
  • nazwę i siedzibę przewoźnika;
  • imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedzibę) osoby składającej reklamację;
  • tytuł oraz uzasadnienie reklamacji;
  • kwotę roszczenia;
  • wykaz załączonych dokumentów;
  • podpis osoby uprawnionej do wniesienia reklamacji.

Do reklamacji należy dołączyć bilet lub jego kserokopię, a w przypadku reklamacji dotyczącej bagażu pisemne potwierdzenie jego uszkodzenia lub utraty. Przewoźnik rozpatruje reklamacje w terminie maksymalnie jednego miesiąca od dnia jej doręczenia.

Gdzie znajdują się przystanki Follow me!?

Dokładną lokalizację wszystkich przystanków Follow me! znajdziesz na stronie: https://followme.pl/przystanek-follow-me/

Mój samolot będzie lądował z opóźnieniem, czy BERBUS będzie na mnie czekał na lotnisku?

Mając na uwadze komfort wszystkich współpasażerów, kierowca poczeka z odjazdem maksymalnie 10 minut. W razie opóźnienia Twojego lotu nie zostawimy Cię bez pomocy. Zaaranżujemy przejazd następnym (pierwszym możliwym) kursem.

Formularz kontaktowy

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Skontaktuj się z nami za pomocą poniższego formularza.

    New mobile app